bilete Ed Sheeran
Biletul unic RATB-Metrorex este aproape unic. De ce? – Bucurestiul
Ramai alaturi de noi
bilete Ed Sheeran

Transport

Biletul unic RATB-Metrorex este aproape unic. De ce?

Anul trecut, pe 4 decembrie, consilierii municipali, reuniți în ședința de îndată a Consiliului General al Municipiului București (CGMB) , la chemarea Primarului General Gabriela Firea, dădeau undă verde biletului unic RATB – Metrorex.

Motivând urgența care dusese la convocarea ședinței de îndată a CGMB, Edilul Șef le explica, atunci, consilierilor municipali că este vorba despre nevoia stringentă de a face, peste numai câteva zile, pe 10 decembrie, un prim pas important către integrarea tarifară a celor două moduri de transport public, cel de suprafață și cel subteran, cu consecințe benefice asupra mobilității bucureștenilor. O vreme, biletul unic urma să mai meargă în paralel cu vechile titluri de călătorie, dar trebuiau să vină și alți pași către integrarea tarifară totală a RATB și Metrorex.

Așadar, pe 10 decembrie 2017, intra în vigoare biletul unic RATB-Metrorex, care, în esență, îți oferă posibilitatea de a folosi, timp de o oră, autobuzul, tramvaiul, troleibuzul sau metroul. Sunt disponibile, la casieriile RATB și Metrorex, trei tipuri de bilete unice:

1. cel valabil 60 de minute, care costă 5 lei,
2. biletul unic de o zi, cu temporizări de 15 minute, al cărui preț este de 17 lei,
3. biletul unic cu 10 călătorii a câte 60 de minute fiecare, care costă 34 de lei.

Din costul biletului unic, RATB primește 1,3 lei, iar Metrorex 2,5 lei, restul până la 5 lei fiind reprezentat de cheltuieli și mentenanță.

Am încercat, la Gara de Nord, să aflu dacă bucureștenii și cei care ajung în Capitală prin această importantă poartă de intrare știu despre biletul unic și dacă îl consideră util. Mulți oameni spun că habar nu au de existența biletului unic, ori că, parcă, ar fi auzit ei ceva, cândva, dar că ideea li se pare utilă.

Cert este că nu am văzut pe nimeni care să solicite biletul unic, la casieriile RATB sau la cele ale Metrorex de la Gara de Nord. De altfel, chiar Metrorex recunoaște că biletul unic este destinat unui segment restrâns de călători.

De fapt, cauzele acestei lipse de apetit pentru biletul unic par a fi mult mai adânci. În primul rând, el nu este valabil pe liniile expres, cele care merg la Aeroportul Otopeni, spre exemplu, 780 și 783, și nici pe cele preorășenești sau cu tarif special. Deci, dintr-o dată, sunt excluși de la folosirea biletului unic exact turiștii străini sau românii care vin în țară cu avioanele și ilfovenii, care fac naveta, în fiecare zi, pentru a lucra în București. Exact categoriile care ar folosi mai multe mijloace de transport.

În al doilea rând, biletul unic funcționează în paralel cu vechile titluri de călătorie și nu s-a mai făcut nici un pas ulterior spre integrarea tarifară a metroului și a transportului de suprafață. Iar, după lansarea sa, a biletului unic, la începutul lui decembrie, anul trecut, nu s-a mai auzit nimic despre biletul unic. La casieriile RATB și Metrorex nu există nici un fel de panouri sau alte tipuri de advertising vizual care să le atragă atenția celor posibil interesați asupra existenței biletului unic.

Nu în ultimul rând, este vorba despre prețul biletului unic. Dacă îți cumperi un abonament lunar la metrou, plătești 70 de lei. Dar, la o medie de trei călătorii zilnic, prețul unei călătorii cu metroul este de 1,06 lei. Un abonament RATB pe toate liniile costă 50 de lei. Dacă îl folosești de două ori pe zi, prețul unei călătorii este de 1,13 lei. Deci, folosind cele două abonamente, ai posibilitatea de a călători cu circa 5,44 lei pe zi, timp de 22 de zile pe lună. Dacă, însă, călătorești și în weekend, prețul scade și mai mult.

În aceste condiții, de ce aș da 5 lei pe un bilet cu care pot călători doar timp de o oră, ceea ce nu îmi permite să schimb mai mult de două mijloace de transport? Și, dacă m-aș deplasa de două ori pe zi cu câte un bilet unic, aș ajunge la un cost de 10 lei pe zi sau chiar de 17 lei pe zi, dacă aș achiziționa un bilet unic valabil timp de o zi, pentru transportul public bucureștean.

În context ar mai trebui amintit și faptul că biletul unic a mai funcționat și în perioada 2012 – 2014, dar a fost desființat după ce RATB a acumulat datorii de 15-17 milioane de lei față de METROREX. Deci, ar putea fi vorba și despre o lipsă de încredere între cele două companii de transport public, una aflată în subordinea Municipalității, RATB, iar cealaltă în ograda Ministerului Transporturilor, METROREX.

Sursa: Bucurestifm.ro

bilete Ed Sheeran
bilete Ed Sheeran
Loading...
bilete Ed Sheeran

Ultimele stiri

Bucuresti4 ore inainte

Intrebare de o mie de puncte pentru Politia Locala: De ce Gabriela Firea are tratament preferențial în trafic?

Deputatul Nicuşor Dan cere oficial Poliţiei Locale să explice în baza cărui document sau ordin are primarul general, Gabriela Firea,...

Bucuresti10 ore inainte

Scandal in PSD Ilfov: ”Nu avem nicio șansă în fața PNL! Firea era un nume în România”

Primarul PSD al orașului Popești-Leordeni (Ilfov) a declarat, marți, în exclusivitate pentru ȘTIRIPESURSE.RO, că și-a dat demisia din funcția de...

Politica10 ore inainte

Candidatii PNL la europarlamentare s-au intalnit cu bucurestenii in parcul Herastrau

Fostul realizator TV, actual membru al Partidului Național Liberal, Rareș Bogdan, a fost surprins astăzi de jurnaliștii PSNews.ro în parcul...

Transport13 ore inainte

Noi probleme la metrou: Trafic ingreunat pe Magistrala Berceni-Pipera

Circulaţia metroului se desfăşoară cu dificultate marţi dimineaţa pe Magistrala 2 Berceni – Pipera, în urma producerii unei defecţiuni la...

Sectorul 513 ore inainte

Procurorii DNA au incoltit-o pe Mihaela Neagu, ”regina” contractelor cu bani publici in Bucuresti

Fosta sefa a clubului sportiv Olimpia Bucuresti, Mihaela Neagu, este considerata ”regina” contractelor cu bani publici in Bucuresti. Numele ei apare...

Transport16 ore inainte

Bataie cu bate, ziua in amiaza mare, in plin trafic bucurestean

Două persoane sunt audiate de poliţiştii din Capitală după ce un bărbat a reclamat că, în urma unui conflict izbucnit...

Bani16 ore inainte

Bucurestiul este o imensa masina de facut bani! PIB-ul per capita a depasit cu mult Berlinul sau Helsinki

PIB-ul pe cap de locuitor la standardul puterii de cumpărare (PPS) al regiunii Bucureşti – Ilfov a depăşit 144% din...

Bani1 zi inainte

”Porumbul de aur”, o solutie practica pentru a creste exporturile Romaniei, in conditiile unui deficit de 1,15 miliarde de euro in 2018

În condițiile în care porumbul deține o cotă foarte mare din totalul exporturilor produselor agroalimentare din România, cultivarea unui soi...

Bucuresti1 zi inainte

Celebra actrita pradata de hoti in Piata Obor. I-au spus ca sunt fanii ei!

Weekend nefast pentru actrița Anca Pandrea. Aceasta le-a căzut victimă hoților care își fac veacul în Piața Obor din Capitală....

Imobiliare2 zile inainte

Urias proiect imobiliar in centrul Bucurestiului, dat peste cap in Justitie

Justiţia răstoarnă soarta unui proiect imobiliar din centrul Capitalei. Demolarea din 2013 a clădirilor de pe strada Christian Tell din...

Share Page

Close