Cerbul de aur
Cea mai noua decizie a Gabrielei Firea care a scandalizat pe toata lumea – Bucurestiul
Ramai alaturi de noi
Cerbul de aur

Transport

Cea mai noua decizie a Gabrielei Firea care a scandalizat pe toata lumea

Asociația Metrou Ușor scrie că planul Primăriei București de a construi un pasaj peste intersecția de la Doamna Ghica (cartierul Colentina, sectorul 2) ignoră necesitatea unei linii de tramvai care să lege Șoseaua Petricani de cartierul Pantelimon.

Asociația arată că decizia de a nu construi linia de tramvai demonstrează ”proasta administrare a banilor publici la nivelul PMB și o rea-voință în ceea ce privește aplicarea unor soluții durabile pentru îmbunătățirea transportului în comun și reducerea numărului de autovehicule personale, cu efecte clare asupra traficului și a poluării”.

Reamintim că Primăria Capitalei a semnat în luna mai contractul pentru proiectarea și execuția Pasajului Doamna Ghica-Colentina, atribuit Trustului de Clădiri Metropolitane București. Lucrările presupun reconfigurarea circulației pe Șoseaua Doamna Ghica și construirea unui pasaj suprateran peste Șoseaua Colentina. Contractul presupune proiectarea, care va dura 3 luni de zile și execuția lucrărilor, estimată la 12 luni, costul total fiind estimat la 28 de milioane de euro.

Comunicatul integral:

Intenția construcției unui pasaj suprateran în intersecția de la Doamna Ghica datează de mai bine de 10 ani. Recent, PMB a decis să dea undă verde acestei investiții, venind cu un proiect nou pentru pasaj, lucru pe care asociația „Metrou Ușor” îl apreciază. Cu toate acestea, proiectul actual avut în vedere de PMB pentru pasajul Doamna Ghica elimină din start posibilitatea realizării unei linii de tramvai pe/sub pasajul Doamna Ghica (astfel încât tramvaiele să poată traversa Șoseaua Colentina pe relația Bulevardul Doamna Ghica – Șoseaua Petricani/Bd.Pompeiu), acest lucru fiind regretabil din punctul de vedere al asociației și în contradicție cu ceea ce și-a asumat PMB în 2016, prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov.

Este vorba despre o linie de tramvai ce ar lega zona Pipera de cartierul Pantelimon (cu prelungiri ulterioare către cartierele Titan și Berceni), de-a lungul inelului median din care fac parte și pasajele Nicolae Grigorescu, Baicului-Delfinului și cel de la Doamna Ghica, proiecte ce au dintotdeauna prevăzut spațiu pentru respectiva linie de tramvai. În plus, toate bulevardele de pe traseu (Nicolae Grigorescu, Chișinău și Doamna Ghica) au rezervat un spațiu pentru o linie de tramvai rapid, separată de trafic. Decizia de a nu mai lăsa spațiu pentru tramvai în cazul pasajului Doamna Ghica, ar „îngropa” investițiile deja realizate pentru celelalte două pasaje mai sus-amintite, ambele neamortizate încă, demonstrând proasta administrare a banilor publici la nivelul PMB și o rea-voință în ceea ce privește aplicarea unor soluții durabile pentru îmbunătățirea transportului în comun și reducerea numărului de autovehicule personale, cu efecte clare asupra traficului și a poluării.

Încă o dată, PMB dovedește că nu poate fi consecventă în ceea ce privește aplicarea unor măsuri pe termen lung, lucru care este extrem de evident și în răspunsul 322 din data de 04 iunie 2019, privind o serie de întrebări referitoare la acest proiect. În acest răspuns este subliniat faptul că linia de tramvai rapid Pipera-Titan-Berceni nu mai reprezintă o prioritate, deși este o legătură importantă de transport și extrem de ușor de implementat, traseul fiind asigurat în mare parte în cale proprie.

Astfel, pe baza acestui răspuns, Asociația Metrou Ușor lansează public un semnal de alarmă, exprimându-și îngrijorarea privind faptul că acest proiect nu mai prevede spațiu pentru o viitoare linie de tramvai, dacă nu chiar linia de tramvai propriu-zisă. Asociația subliniază faptul că pasajul împreună cu o linie de tramvai sunt absolut necesare în acest moment și îndeamnă PMB la prudență în ceea ce privește deciziile legate de proiectele unor investiții de o asemenea anvergură, mai ales în contextul financiar actual – faliment nedeclarat.

Linia de tramvai propusă inițial în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă și ignorată cu desăvârșire de actualul plan al pasajului „Doamna Ghica”, această linie este absolut necesară, deoarece:
1. Degrevează traficul din zona Pipera, una dintre cele mai aglomerate zone din București, cu efecte benefice pe întreaga relație Pipera – zonele de est / sud-est ale Bucureștiului (cartierele Pantelimon, Titan, respectiv Berceni);
2. Scade aglomerația pe tronsonul de metrou Pipera – Piața Victoriei, cel mai aglomerat dintre tronsoanele de metrou din București;

În viziunea membrilor asociației, această linie de tramvai conexă pasajului ar trebui să funcționeze asemenea deja existentei linii de „Metrou Ușor” 41, adică o linie de tramvai de mare capacitate, complet separată de traficul rutier, linie ce permite viteze de deplasare net superioare liniilor clasice de tramvai.

Având în vedere toate cele menționate mai sus, în baza legii 544/2001 privind liberul acces la informații publice, Asociația Metrou Ușor a cerut PMB niște explicații privind actualul proiect al pasajului „Doamna Ghica”, solicitând totodată și următoarele documente:

1. Studiul în baza căruia a fost luată decizia de a nu mai prevede tramvai pe noul pasaj de la Doamna Ghica.
2. Strategia actualizată a reorganizării traseelor de tramvai din Bucureşti, cu termenele de implementare şi justificarea (studiile de trafic) care a stat la baza fiecărei modificări în parte.

Trebuie menționat faptul că la momentul redactării acestui document (12 iunie 2019), asociația „Metrou Ușor” nu a primit nici un răspuns la solicitările adresate PMB. Ba mai mult, PMB sfidează atât asociațiile non-guvernamentale, cât și cetățenii, deoarece a realizat consultarea publică pe repedeînainte, fără a anunța în prealabil acest lucru, prin intermediul mass-media, obstrucționând drepturile cetățenilor la o bună-informare și la libera exprimare.

Este îngrijorătoare graba inexplicabilă de care dă dovadă PMB în ceea ce privește construcția acestui pasaj, în contextul financiar actual (faliment nedeclarat) ce este extrem de delicat, în special prin prisma unor investiții pe termen lung care presupun sume bănești importante. Falimentul nedeclarat poate avea urmări extrem de serioase și neplăcute, în special în ceea ce privește lucrările de infrastructură aflate în desfășurare, deoarece vor apărea în mod cert întârzieri consistente ale proiectelor (inclusiv pentru pasajul Doamna Ghica), cauzate de incapacitatea PMB de a plăti constructorilor sumele cuvenite pentru lucrările realizate în avans.

În concluzie, Asociația Metrou Ușor solicită imperativ Primăriei Municipiului București modificarea urgentă a planului propus pentru pasajul „Doamna Ghica”, prin prevederea unui spațiu pentru linia de tramvai, dacă nu chiar construirea liniei de tramvai propriu-zise, măcar în zona pasajului. Cu atât mai mult cu cât investițiile în noi linii de tramvai sunt finanțabile prin fonduri europene. Acest pasaj este o reală necesitate pentru oraș, alături de linia de tramvai rapid. În cazul în care proiectul nu va fi modificat în direcția menționată/sugerată, PMB va arunca definitiv la coșul de gunoi banii publici investiți deja în ultimii ani în celelalte obiective de infrastructură din București ce au legătura cu pasajul „Doamna Ghica” – pasajul Nicolae Grigorescu și pasajul din zona Delfinului/Baicului – și va face aproape imposibilă pentru viitor repararea erorii și implementarea soluției din PMUD.

Asociația Metrou Ușor

Cerbul de aur
Cerbul de aur
Loading...
Cerbul de aur

Ultimele stiri

Actualitate41 de minute inainte

Fostul presedinte al Romaniei, Traian Basescu: A venit vremea sa legalizam prostitutia!

Traian Băsescu a fost prezent, joi seară, în emisiunea moderată de Tudor Mușat la B1Tv, unde a făcut declarații referitoare...

Sanatate45 de minute inainte

I s-a urcat celebritatea la cap? Medicul nutriționst Mihaela Bilic, dată în judecată!

Medicul Mihaela Bilic, unul dintre cei mai cunoscuți nutriționiști din țară, a anunțat pe Facebook că a fost dată în...

Imobiliare49 de minute inainte

Promisiune fara precedent a Gabrielei Firea. Vrea sa bata orice record!

Municipalitatea are incluse în programul de consolidări peste 200 de clădiri, a declarat primarul general, Gabriela Firea, după ce preşedintele...

Bani51 de minute inainte

Ce coincidenta! Firma lui Dan Barna i-a umplut de bani pe manifestantii USR

Firma prin care prezidențiabilul Dan Barna a luat bani de la Ministerul de Interne, Ministerul Justiției și alte instituții publice...

Opinii58 de minute inainte

Analiza marca Oreste Teodorescu: Viitorul României după vizita lui Iohannis la Casa Albă

Cunoscutul jurnalist Oreste Teodorescu publica pe pagina personala de facebook o analiza interesanta in care diseca vizita presedintelui Iohannis la...

Bucuresti19 ore inainte

Bomba artizanala descoperita de Politia Capitalei in masina unui barbat

Joi dimineață, în jurul orei 03.30, polițiști din cadrul Secției 20 au observat un tânăr care prezenta un comportament suspect....

Opinii1 zi inainte

Lider PNL: Sunt de acord să mai tăiem de la bugetari, dar e obligatoriu să începem cu noi

Deputatul PNL Adriana Săftoiu i-a transmis colegului său liberal Florin Cîțu că ideea de a tăia bani de la bugetari...

Sport1 zi inainte

CSM Bucuresti si-a prezentat lotul pentru noul sezon. 11 achizitii

CSM Bucureşti şi-a prezentat, miercuri, lotul pentru sezonul 2019/020, pe care îl va aborda începând de duminică, atunci când va...

Sectorul 31 zi inainte

Santier ilegal: Primaria Sectorului 3 distruge Parcul Pantelimon metru cu metru

O bucată bună din Parcul Pantelimon din capitală a fost acoperită de Primăria Sectorului 3 cu un munte de pământ...

Bani1 zi inainte

Clienti tepuiti cu mii de euro in cluburile din Centrul Vechi. 3 patroni arestati!

Trei persoane au fost arestate preventiv, iar faţă de alte două Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucureşti a dispus măsura...

Share Page

Close