Cerbul de aur
Firea promite tramvaie suspendate si canale Dunare-Bucuresti, in timp ce infrastructura existenta se descompune peste soferi! – Bucurestiul
Ramai alaturi de noi
Cerbul de aur

Transport

Firea promite tramvaie suspendate si canale Dunare-Bucuresti, in timp ce infrastructura existenta se descompune peste soferi!

Cad bucăţi din Podul Constanţa, pe sub care trece, zilnic, o treime din Bucureşti, plus locuitorii din Chitila, Mogoşoaia, Buftea şi tot traficul spre şi dinspre Târgovişte. Cu fiecare tren de mare viteză care trece pe şinele de deasupra, podul – care n-a mai văzut reparaţii serioase din anii ’80 – devine tot mai şubred. Pilonii de susţinere ai construcţiei se sfărâmă, iar armătura din fier beton a ieşit, deja, la suprafaţă. Dar nimeni nu pare să se grăbească cu reparaţiile.

„Uitați că trece tramvaiul acum, cum vibrează iar bucățile se desprind de la vibrația tramvaielor. Vă dați seama ce accentuare avem când trece trenul pe deasupra pasajului”, explică Dan Trifu, președinte Eco Civica.

Construit în 1938, Podul Constanța a ajuns spaima inginerilor în construcții, care prevestesc un scenariu catastrofal, dacă pasajul nu intră urgent în reparaţii capitale.

Sunt aici patru stâlpi cu templierii, care au rolul de a ține legată armătura a stâlpului de rezistență au corodat total și s-au desprins. Sunt acțiuni de corodare chiar avansată plus distrugerea avansată a stâlpului de beton. S-ar ajunge la un colaps a structurii de rezistență, poate produce deraierea sau chiar la surprinderea acestor mașini dacă anumite grinzi cad”, spune Camil Dorofte, președinte Liga Studenților de la Facultatea de Construcții București.

Specialiștii spun că fiecare garnitură, grea de peste 400 de tone, lasă urme adânci în structura de rezistență. Iar inginerii avertizează că stâlpii de susținere abia fac față greutății podului, fără a mai lua în calcul şi vibrațiile.

Sunt foarte multe! Noi avem din lucrări peste 52% expirate sau cu durata de viaţă proiectată expirată. Toate sunt îmbătrânite și li s-a terminat perioada de viată”, afirmă Florin Dobrescu, lider de sindicat CFR.

„Este una din marile probleme pentru că se produc infiltrații. Din această cauză s-ar impune nu restricționarea traficului rutier cât al celui feroviar”, adaugă un student la Facultatea de Construcții.

Autoritățile pasează responsabilitatea de la una la alta.

Podul este al Min Transportorului și CFR. Reabilitarea și consolidarea cade în sarcina Ministerului Transporturilor, calea de rulare ține de Administrația Străzilor București iar aceste trotuare sunt la sectorul 1”, explică Cristian Bulfon consilier Primăria sector 1.

Bucureștean: Podul ăsta este în paragină! Poate să se întâmple în orice secundă un eveniment. E foarte…E pericol, pericol în orice clipă.

„De-a lungul timpului, trei autorități au supravegheat simultan ca Podul Constanța să fie unul în stare perfectă. Deocamdată, bucăți mari se desprind și mai în glumă mai în serios, putem spune că cine își dorește un pod acasă poate veni să-l desprindă bucată cu bucată”, relatează Cristi Popa, jurnalist Digi24.

După ce postările studenţilor de la Facultatea de Construcţii au devenit virale pe Facebook, oficialii Primăriei Capitalei promit că vor demara de urgență lucrări pentru consolidarea Podului Constanţa.

Comunicatul Primăriei Capitalei:

„Podul Constanta se afla in proprietatea statului, administrarea Ministerului Transporturilor si concesionat Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, si nu in administrarea Primariei Municipiului Bucuresti.

Prin urmare, singura institutie abilitata de lege sa execute lucrari de consolidare/reabilitare la acest obiectiv este Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA.

Primaria Municipiului Bucuresti, prin directia de specialitate, a emis, la cererea Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, doua autorizatii de construire in anul 2006, ulterior CFR SA nedepunand NICIO ALTA SOLICITARE pentru emiterea unor autorizatii de construire.

Autorizatiile emise in anul 2006 sunt urmatoarele:

* Autorizatia de construire nr. 221 din 19.04.2006 – „Reabilitarea liniei CF Bucuresti-Constanta componenta a coridorului IV Pan European pentru lucrarile aferente Municipiului Bucuresti – tronson sector 1 + 2 fara Statia CF Bucuresti Baneasa”;

* Autorizatia de construire nr. 222 din 19.04.2006 – „Reabilitarea liniei CF Bucuresti-Constanta componenta a coridorului IV Pan European pentru lucrarile aferente Municipiului Bucuresti – Statia CF Bucuresti Baneasa”.

Precizam ca singurul aviz solicitat in ultimii ani pentru Podul Constanta a fost cel din 13 iulie 2017, cand, la solicitarea Companiei Nationale de Cai Ferate ‘CFR’ SA, Primaria Municipiului Bucuresti a emis un aviz de interventie necesar executarii unor „lucrari de indepartare a unor fragmente de beton care prin desprinderea lor pun in pericol participantii la traficul rutier in zona Pod Constanta (intersectia Calea Grivitei cu sos. Chitilei – Bd Bucurestii Noi), lucrari ce urmau a fi executate de Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA Bucuresti, sucursala regionala Bucuresti – sectia L3 Bucuresti.

Mai mult decat atat, zilele acestea, specialistii Municipalitatii au avut o serie de discutii cu reprezentantii Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, care au dat asigurari ca vor demara de urgenta procedurile pentru punerea in siguranta a podului, pe care il vor reabilita concomitent cu lucrarile de modernizare a carosabilului  ce vor fi realizate de Primaria Capitalei pe Calea Grivitei.

Mentionam ca Primaria Municipiului Bucuresti are prevazuti bani in bugetul pe anul 2018 pentru lucrari de reabilitare a carosabilului si a caii de rulare a tramvaielor de pe Calea Grivitei, iar Compania Municipala Dezvoltare Durabila va actualiza in regim de urgenta studiul de fezabilitate pentru supralargirea Caii Grivita (incluzand zona Podului Constanta) dar si a bd Bucurestii Noi, pe portiunea care nu a fost reabilitata odata cu lucrarile la linia de metrou M4, astfel incat proiectul sa fie demarat anul acesta.”

Sursa: Digi24.ro

Cerbul de aur
Cerbul de aur
Loading...
Cerbul de aur

Ultimele stiri

Bucuresti13 ore inainte

Avrtizata ca va comite o ilegalitate, Firea ”se ia in gura” cu Avocatul Poporului si incepe un nou scandal!

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, lansează un atac extrem de dur la adresa Avocatului Poporului, Renate Weber, după ce aceasta s-a...

Opinii13 ore inainte

Dupa 4 ani, Oprescu iese la rampa: Neam de infractori, toata lumea era vinovata!

Fostul primar al Capitalei Sorin Oprescu a vorbit duminică, la Antena 3, despre modul în care a decurs viața sa,...

Actualitate13 ore inainte

Romania a ajuns tara mafiotilor! Un celebru interlop, calare pe cal, ii sfideaza pe politisti in fata sectiei si nimeni nu-i zice nimic!

Un membru al clanului Barcsa din Reghin s-a plimbat călare prin fata Inspectoratului de Poliție al Județului Mureș, scrie publicația...

Politica14 ore inainte

ALDE il arunca pe Tariceanu la gunoi si-l sustine pe Mircea Diaconu la presedintie, alaturi de PSD 2

Mircea Diaconu, fost actor, fost europarlamentar, își va anunța duminică intenția de a candida la alegerile prezidemțiale. El ar urma...

Transport16 ore inainte

Elon Musk anunta oficial ca Tesla poate fi comandata acum si in Romania. Vezi cat costa!

Compania Tesla a anunţat oficial că primeşte comenzi pentru Model 3 din România, Polonia, Ungaria şi Slovenia, într-un val de...

Actualitate3 zile inainte

Fostul presedinte al Romaniei, Traian Basescu: A venit vremea sa legalizam prostitutia!

Traian Băsescu a fost prezent, joi seară, în emisiunea moderată de Tudor Mușat la B1Tv, unde a făcut declarații referitoare...

Sanatate3 zile inainte

I s-a urcat celebritatea la cap? Medicul nutriționst Mihaela Bilic, dată în judecată!

Medicul Mihaela Bilic, unul dintre cei mai cunoscuți nutriționiști din țară, a anunțat pe Facebook că a fost dată în...

Imobiliare3 zile inainte

Promisiune fara precedent a Gabrielei Firea. Vrea sa bata orice record!

Municipalitatea are incluse în programul de consolidări peste 200 de clădiri, a declarat primarul general, Gabriela Firea, după ce preşedintele...

Bani3 zile inainte

Ce coincidenta! Firma lui Dan Barna i-a umplut de bani pe manifestantii USR

Firma prin care prezidențiabilul Dan Barna a luat bani de la Ministerul de Interne, Ministerul Justiției și alte instituții publice...

Opinii3 zile inainte

Analiza marca Oreste Teodorescu: Viitorul României după vizita lui Iohannis la Casa Albă

Cunoscutul jurnalist Oreste Teodorescu publica pe pagina personala de facebook o analiza interesanta in care diseca vizita presedintelui Iohannis la...

Share Page

Close