bilete Ed Sheeran
Mafia microbuzelor de Bucuresti! Cine sta in spatele sicrielor mergatoare? – Bucurestiul
Ramai alaturi de noi
bilete Ed Sheeran

Transport

Mafia microbuzelor de Bucuresti! Cine sta in spatele sicrielor mergatoare?

Avem cele mai periculoase drumuri, iar o călătorie cu microbuzul, pe o rută aleasă la întâmplare, poate fi extrem de riscantă. Transportatorii trag de maşini până cazi din ele. 

Adevărata vină o poartă însă autorităţile aflate în subordinea Ministerului Transporturilor, care lasă lucrurile la voia întâmplării, nu fac verificări temeinice şi nu scot mai des licenţe la concurs.

Ultima licitaţie a rutelor a avut loc în 2008, iar următoarea se va ţine abia în 2019. Asta în condiţiile în care transportul rutier a devansat de multă vreme traficul de pasageri de pe calea ferată.

Iată ce nereguli a depistat o echipă de la Inspectorul Pro pe rutele de microbuze.

8 români din 10 aleg să călătorească cu autobuzul sau microbuzul. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, transportul rutier a atins o pondere de aproape 80 la sută din traficul total de pasageri. Nimic rău în asta, doar că jumătate dintre şoferii verificaţi pe traseu nu respectă legea.

Fie transportă prea multe persoane, fie nu taie bilete, fie conduc autovehicule care nu ar trece niciun test de siguranţă. Pasagerii nu ştiu însă la ce riscuri se supun atunci când pleacă la drum cu microbuze mai vechi de 10 ani.

O echipă de la Inspectorul Pro a călătorit pe mai multe rute din Bucureşti şi Ilfov în maşini uzate, care aveau uşile legate cu sfoară şi podelele găurite. Iată ce se întâmplă pe drumul spre Tămădău, într-o ruină pe patru roţi. Şoferul face haz de necaz:

“Până ajungi la destinaţie zici de vreo 50 de ori Tatăl Nostru şi gata.”

Zona Bucuresti-Ilfov este împărţită între 30 de firme de transport. Iată cum se circulă şi în drum spre Cernica.

CAMERA ASCUNSĂ:  “Stai ca noi mergem parfum acum. Să vezi dimineaţa cum e, ca la rugby… Ştii cum e grămadă de rugby? Tu o ştii?”

Sorin Nica, patronul acestei firme ştie foarte bine că în autobuzele sale şoferii îi înghesuie pe călători şi nu dau bilete decât celor care cer.

Sorin NIca, reprezentantul uneia dintre firme: “Un autobuz din asta care costă sute de mii de euro, cum poţi să-l amortizezi tu? N-ai nici 5 bani subvenţie de la stat, nu te ajută absolut nimeni, trebuie să scoţi din amărâtul acela de preţ de 2 lei sau 3 lei sau 1 leu 50. Oricum să ştiţi că nu intra mai mulţi oameni decât e omologat, că n-au unde să intre.”

Lăcomia pentru pasageri pleacă de la încasările de zi cu zi. Un conducător auto are un plan bine stabilit. Tot ce câştigă peste, sunt banii lui. Adică între 300 şi 500 de lei pe zi. Asta poate însemna într-o lună bună aproape 3.000 de euro.

Discuție reporter-șofer:

– 3.000 de euro pe lună? Am calculat bine?
– În anumite zile… rămâne câte 5-6 milioane pe zi.
– Aaa…
– Te rişti, când te prinde îţi dă amendă 20 de milioane şi…
– De ce îţi dă amendă?
– Că îi iei în picioare.
– Tu plăteşti amendă?
– Păi, da, ce? Eu îi iau?
– Şi câte amenzi ai?
– Una de 40 de milioane.

Cu astfel de încasări, cui îi mai pasă de sancţiuni? Chiar dacă amenda maximă se ridică la 12.000 de lei, transportatorii riscă şi câştigă. Cu atât mai mult cu cât puţinele controale care au loc sunt aflate dinainte.

Iar atunci când sunt totuşi prinşi de poliţişti, şoferii au răspunsurile pregătite.

Discuţie cu un şofer, poliţist şi reporter:
– De obicei obişnuiţi să luaţi persoane în plus?
– Dimineaţa, da, vă spun cinstit.
– Şi se dau şi bilete.
– Am dat că ştiam că sunteţi aici.
– Ştiaţi? De unde ştiaţi?
– (râde)
– Şi dacă nu ştiaţi?
– Vă spun adevărul….
– Şi dacă nu ştiaţi, nu le dădeaţi, nu?

Transportatorii fac, aşadar, legea în zona Bucuresti-Ilfov. Nu le pasă de amenzi şi nici de controale. Pentru că nimeni nu le ridică licenţele de traseu.

Şi astfel se explică de ce patronii unora dintre aceste firme preferă să stea cu autovehiculele noi în parcare în loc să le scoată pe stradă.

Domnii Sorin Nica şi Mitica Leaua sunt vechi parteneri de afaceri şi cunoscuţi în zona Capitalei. Ei sunt aceia care au blocat în instanţă ultima licitaţie pentru redistribuirea licenţelor de transport, care ar fi trebuit să aibă loc în 2014. Deşi într-un final au pierdut procesul cu MInisterul Transporturilor, demersul lor a făcut ca, timp de 10 ani, niciun transportator din zona Bucuresti-Ilfov să nu fie retras din circulaţie. Iar din păcate situaţia nu e singulară şi pare trasă la indigo în multe alte locuri din ţară.

Responsabile pentru haosul din transportul rutier sunt instituţiile subordonate ministerului transporturilor: Autoritatea Rutieră Romană şi Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier. Niciunul din şefii acestora nu a binevoit să iasă cu o explicaţie.

Acum mai bine de un an, preşedintele Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier recunoştea că ţara e împânzită de rable şi că situaţia a fost scăpată de sub control. De atunci şi până acum, nu s-a schimbat nimic.

Alecu Mihai, șeful Serviciului Monitorizare și Control ISCTR: ”Într-adevăr, acestea sunt uzate. Noi facem control, controlul nostru fiind limitat.”

Şi totuşi, soluţii există. Una dintre ele ar putea fi acordarea licenţelor de transport pe durate scurte. În acest mod, transportatorul ar fi obligat să prezinte la reînnoirea licenţei şi parcul auto. Nimeni nu şi-ar permite să vină la licitaţie cu maşini vechi. În lipsa unei astfel de decizii, neimplicarea autorităţilor a făcut ca ţara să fie împânzită de cosciuge pe 4 roţi. Şi cum următoarea licitaţie va avea loc abia în 2019, rezultă că încă un de acum încolo transportatorii rutieri îşi vor putea face de cap.

Sursa: Pro TV

bilete Ed Sheeran
bilete Ed Sheeran
Loading...
bilete Ed Sheeran

Ultimele stiri

Politica7 ore inainte

Ministrul de Interne al Romaniei anunta ca merge in vizita la Dragnea, in puscarie

„Condamnarea lui Liviu Dragnea m-a șocat!”, afirmă răspicat chiar ministrul Afacerilor Interne. La expirarea perioadei de carantină a fostului lider...

Bani7 ore inainte

Reactia Gabrielei Firea la scandalurile din ultimele zile: Reia ajutoarele pentru cupluri!

Primarul general, Gabriela Firea, a anunțat, sâmbătă, că de săptămâna viitoare va începe un nou program de sprijin pentru cuplurile...

Timp liber7 ore inainte

In Gradina Botanica s-a deschis un nou spatiu de relaxare pentru bucuresteni

In Gradina Botanica, pe Aleea Magnoliilor a fost creat un spatiu cu banci solare si wifi gratuit. Bancile solare permit...

Transport8 ore inainte

Un avion Ryanair a ratat decolarea pe Aeroportul Otopeni

Decolare eșuată, pe Aeroportul Otopeni! Piloţii unei companii aeriene cu destinaţia Dublin au anulat, în ultimul moment, decolarea. Unii dintre...

Monden8 ore inainte

Poftim exemplu! Ministrul Andronescu circula prin bucuresti fara centura de siguranta

Ministrul Educației apare într-un interviu televizat, la volan, fără să poarte centura de siguranță. Ecaterina Andronescu a acordat un interviu...

Bucuresti2 zile inainte

In premiera, Gara de Nord intra in reabilitare!

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, vineri, în timpul unei vizite în judeţul Arad, că lucrări de modernizare a Gării...

Actualitate2 zile inainte

Politia Capitalei a prins un militar de 38 de ani care a agresat sexual o fetita de 13 ani

Un cadru militar, în vârstă de 38 de ani, este cercetat pentru că ar fi agresat sexual o minoră de...

Sectorul 62 zile inainte

Primarul Sectorului 6 se plange de colegii lui incompetenti din PSD

Primarul din sectorul 6, Gabriel Mutu, a ajuns sa se planga public de colegii lui din PSD care ar fi...

Transport2 zile inainte

VIDEO-Trenul a plecat din Bucuresti fara controlorul care alerga disperat pe peron

Controlorul unui tren Săgeata Albastră care circula pe ruta Bucureşti – Târgovişte a fost uitat, vineri dimineaţă, pe peronul Gării de...

Actualitate2 zile inainte

Daca nici asta nu e incompetenta… In plina invazie de tantari, Primaria Capitalei nu are contract de dezinsectie!

Desi suntem aproape la jumatatea lunii iunie, Primaria Capitalei nu a incheiat nici pana in prezent contractul de deratizare, dezinsectie...

Share Page

Close